
Mijn naam is Jermain. Sinds 2016 ben ik werkzaam in de Online Marketing als Web Analist. Na mijn studie (Psychologie) ben ik gestart als Digital Analytics Consultant bij Maxlead. Ik heb daar veel kunnen leren, gestart met kleine projecten en uiteindelijk veel grotere klanten geholpen met het opzetten van Google Analytics (360), Google Tag Manager. Na een aantal jaren aan de bureauzijde te hebben gewerkt heb ik de overstap gemaakt naar de klantzijde en ben ik nu werkzaam bij de Bijenkorf.
Door de jaren heen is mij een ding duidelijk geworden, Web Analytics is maatwerk. Ondanks dat we soms misschien graag een eenvoudig antwoord of oplossing zien, hangt dit eigenlijk altijd af van de context. Er is niet één antwoord, het hangt van verschillende factoren af en dient goed afgewogen te worden. Een antwoord dat eigenlijk altijd juist lijk te zijn is: it depends! (dit hoeft trouwens niet te betekenen dat de oplossing altijd ingewikkeld hoeft te zijn!)
Lees hieronder meer.
Bij Maxlead heb ik gewerkt voor verschillende klanten zoals Action, Scotch & Soda, Q-Park en O’Neill. Mijn focus lag op E-commerce bedrijven met Google Analytics 360. Daarnaast heb ik ook wat projecten gedaan voor B2B klanten zoals One Business (Elsevier Juist en Beleggersbelangen) en AON.





Mijn verantwoordelijkheid was niet alleen om te zorgen dat de juiste data goed wordt gemeten, maar ook het opzetten van dashboarding en rapportage of het doen van analyses. Daarnaast ook trainingen gegeven in Google Analytics, Google Tag Manager en Google Data Studio.
In 2019 heb ik voor Valtech gewerkt als Digital Marketing Analist. Ik heb mij daar voornamelijk bezig gehouden met twee grote projecten voor PG (Procter & Gamble) en Upfield (afsplitsing van Unilever).


Op dit moment ben ik werkzaam bij de Bijenkorf als Data Analist. Ik houd mij daar nog steeds veel bezig met Web Analytics, wil mij ook wat breder ontwikkelen op gebied van Data Analyse, omdat ik mij voorheen voornamelijk heb gefocust op de wereld van Web Analytics en Online Marketing.

In 2016 ben ik afgestudeerd aan de Universiteit Leiden (Msc. Methodology and Statistics in Psychology). Per toeval kwam ik eigenlijk bij de vacature van Maxlead terecht waarin zij op zoek waren naar kandidaten voor de Analytics Academy. Ondanks dat mensen soms gek opkijken bij het horen van de studie en een functie in de Online Marketing of als Data Analist is deze eigenlijk niet zo heel gek. Statistiek is een belangrijk onderdeel van de opleiding Psychologie en kritisch over onderzoeksvragen kunnen nadenken is een must voor het opleveren van bruikbaar werk als Data Analist. Ondanks dat ik dus eigenlijk per toeval de wereld van Online Marketing ben in gerold, heb ik nooit spijt gehad van die keuze! Het is een hele leuke en dynamische wereld waar je veel impact kunt maken!
