
Focus op wat belangrijk is. Presenteer resultaten.
Net als het dashboard in uw auto wilt u in een oogopslag kunnen zien wat de stand van zaken is en of u mogelijk actie moet ondernemen. Het zou onhandig (en gevaarlijk!) zijn als uw auto dashboard altijd alle informatie laat zien die beschikbaar is. U wilt uw ogen op de weg houden, net als de focus op uw business.
Google Analytics kan daarnaast soms erg overweldigend zijn wanneer u net begint met Web Analytics. Google Analytics bevat veel data en niet elke meting is altijd relevant. Bovendien heeft u misschien ook niet elke dag de tijd om verschillende rapportages door te spitten in Google Analytics om bekijken wat er op uw website gebeurd.
Google Data Studio biedt de mogelijkheid om data uit Google Analytics (eventueel ook andere databronnen) te dashboarden. Zo kunt u vooraf bepalen welke metingen belangrijk zijn en u regelmatig in de gaten wilt houden. Het is belangrijk dat het dashboard een indicatie kan geven om actie te ondernemen, maar u de informatie-overload te besparen die Google Analytics misschien soms kan geven.

